The Blog

promovare-in-beauty-raluca-danaila

Cat de mult conteaza promovarea in beauty?

Cat de mult conteaza promovarea in beauty?


Raspuns simplu, asa cum stie absolut toata lumea, ENORM! In randurile de mai jos o sa imi astern concluziile mele ca trainer si specialist in domeniul dermopigmentarii, in speranta ca macar o parte dintre ele sa te ajute pe tine, cel care citeste sa iti construiesti o cariera solida in acest domeniu, pe cat de frumos si rewarding, pe atat de complex.


Matematician, fara talent!


Inainte de toate, trebuie sa impartasesc cu tine un adevar si o realitate de la care am pornit eu pe acest drum. Eu sunt absolventa de ASE, master in zona aceasta economica, iar in primii ani de adult am lucrat in domeniul asigurarilor si reasigurarilor. Nu scriu asta ca sa ma laud (nici nu stiu daca ar putea fi ceva wow in ce am enuntat mai sus), ci o scriu ca sa stii ca eu si beauty-ul nu eram deloc din acelasi film. Da, mi-a placut mereu sa ma aranjez, sa ma simt bine in pielea mea si, pe cat am reusit sa am grija de imaginea mea.


Mai departe, cand am decis sa aleg calea aceasta, eu am privit totul din perspectiva matematica pentru ca era singura pe care o aveam. Nu mi-a spus nimeni ca as avea talent la desen sau ca am mana usoara, mai ales ca nici nu existau motive reale sa o faca. Eu am mers pe reguli si asa fac si astazi, atat de specialist in dermopigmentare, cat si ca trainer. 


Fa echipa cu cine pune suflet!

Ce am avut mereu alaturi de mine a fost sprijin pe partea de imagine, marketing si promovare. Sotul meu mi-a fost alaturi, m-a incurajat si am format o echipa in care fiecare a dat maxim, zi de zi. El mi-a creat o imagine, eu mi-am dezvoltat tehnicile de lucru si tehnicile de predare.


Astazi in cadrul Contour Academy avem o echipa intreaga pe zona aceasta de imagine si sa stii ca sunt foarte incantata sa exclam ca facem cu totii o treaba foarte buna. Fiecare isi cunoaste bucatica lui in detaliu, fiecare isi asuma raspunderea si toti venim cu sufletul deschis, zi de zi. Si nu este mereu usor. Am trecut cu bine si peste restrictiile impuse de autoritati si ne-am intors deja de aproape o luna la treaba, iar in fiecare zi constat ca ne propunem sa fim si mai buni, repret, fiecare pe bucatica lui, dar intr-un film unitar.


Marketing-ul face diferenta cand calitatea este pe primul plan.


Acum, toata povestea asta despre promovare, advertising, marketing sau cum vrei sa ii spui, daca n-ai aflat deja este destul de complicata. Infrumusetarea este un domeniu foarte dinamic, iar ca supraspecializare, acelasi lucru se poate spune si despre dermopigmentare. Daaar, mai dinamic este ce se intampla in domeniul marketing-ului. Facebook, insta, Tik-tok (sa fim prezenti si acolo?!), YouTube, blogging, vlogging - sunt multe si nimeni nu stie daca este suficient un singur canal sau, macar daca sunt suficiente toate impreuna.


Noi am tras linie si am decis ca YouTube este platforma pe care comunicam maxim de transparent, liber, deschis, cu suflet, iar pe facebook si instagram comunicam noutati, evenimente, cursuri sau lucrari. 


Un alt aspect important este acela al serviciului sau produsului de promovat. Cerintele si asteptarile oamenilor in online sunt uriase si toata lumea vrea calitate. Daca prestezi servicii de calitate, atunci arata-le oamenilor asta! Daca nu esti inca pregatit, fa tot ce ai de facut sa ajungi la standardul pe care ti-l doresti, insa evita mentalitatea perfectionista (cel putin in partea de inceput). Ia-o in pasi mici! Ai rabdare!


Esti dermopigmentist? Concentreaza-te pe o singura platforma!


Daca esti deja dermopigmentist sau vrei sa incepi o cariera in acest domeniu, recomandarea mea este sa iti alegi platforma pe care te simti tu cel mai comod sa postezi. YouTube, facebook, instagram, tik-tok etc - doar alege-o pe cea potrivita pentru tine. Utilizatori au toate si inca multi. Si daca te intrebi daca online-ul functioneaza, gandeste-te 3 secunde la comportamentul tau cu smartphone-ul in mana, fii sincer/a si raspunsul este evident. Si daca tu nu ai o dependenta de asa ceva, mergi la o terasa (tocmai s-au redeschis) si studiaza oamenii. Da, online-ul functioneaza!

Posteaza despre tine, in cuvintele tale, cu pozele tale ale lucrarilor tale (nu fura niciodata lucrarile altora - vei crea asteptari false clientilor tai), iar publicul tau va veni cu incredere. Si, foarte important, fa tot ce ai de facut ca sa ai incredere in tine! Asa si doar asa vor avea incredere in tine si clientii tai!


Raluca Danaila, master trainer in dermopigmentare.