The Blog

zanele-din-beauty

Despre zânele din beauty

Despre zânele din beauty.


Nu mi-am propus niciodata sa ma numar printre zanele infrumusetarii autohtone, desi pare ca acest gen de reteta functioneaza (sau cel putin a functionat). In primul rand pentru ca nu m-am visat niciodata o speciala, cel putin nu din punct de vedere al imaginii, in al doilea rand pentru ca nu mi s-ar potrivi, iar in al treilea rand si cel mai important aspect, nu este real acest potret.


O data cu venirea problemelor legate de pandemia cauzata de coronavirus, noi, toti oamenii am fost fortati sa ne folosim cat mai mult rationamentul. Judecam si cantarim mai mult, incercam sa analizam din cat mai multe perspective fiecare aspect al vietii nostre si, deci suntem mult mai atenti la tot ce ne inconjoara.


Ori exact asta ar fi definitia antonima a superficialului. Adica, daca ma intrebati pe mine, raportat la domeniul infrumusetarii o strategie bazata doar pe mieuneli si zambete false cu maini incrusisate care sa arate superioritate nu isi mai au rostul. (n.red. Stiu ca am si eu poze cu mainile incrucisate pentru ca sunt momente la sedintele foto in care pur si simplu nu stiu ce sa fac cu mainile - din acest motiv prefer sa ma filmez decat sa fiu pozata.)


Acum, ma uitam zilele trecute la video-urile de la iUmor si am vazut un material in care erau luati peste picior make-up artistii. Despre faptul ca femeile ar trebui sa isi faca singure make-up-ul. Si, pe de o parte inteleg, din lipsa de informare de unde vine parerea asta, cel putin in randul barbatilor (care btw stalkeresc toata ziua tipe mega-aranjate pe instagram, dar hei!, in public ne scuzam atacandu-le), insa realitatea este ca specialistul in beauty este luat in gluma din cauza superficialitatii. Si daca ma intrebati pe mine, subiectiva asa cum sunt eu in textul asta, infrumusetarea nu are nimic de-a face cu superficialul. Dar nimic!


In primul rand, nu stiu in care meserii exista un dinamism atat de complex, jurnalistii il denumesc trend-uri. Noi ii spunem evolutie. Nu stiu in cate meserii exista o relatie atat de personala cu clientii. Si tot asa, nu stiu in cate meserii, fiecare "job" sau "task" pe care il faci zilnic trebuie sa le expui public, pe retele sociale, lasand deschise canalale de comment-uri si opinii. Cat despre raspundere, pare asa: "Hei, daca nu iese bine, nu e nicio problema!". Realitatea este alta: "Hei, daca nu iese bine si nu esti aproape de asteptarile fiecarui client in parte, dispari din industrie!". Pe langa asta, toata lumea are o parere despre cum arata! Cand este despre cum arata, toata lumea stie mai bine!


Eu incerc, pe langa joburile mele principale, trainer si specialist in dermopigmentare sa si comunic foarte mult si nu imi vine neaparat greu pentru ca este pe lista de cerinte, insa mi-ar placea ca, pe de o parte sa mai lasam din troll deoparte, cel putin daca nu este constructiv si pe de alta parte, noi, astia din beauty sa tratam subiectele di curtile proprii cu mai multa seriozitate.


In final vreau sa precizez ca materialul nu se refera la X, Y sau Z, nu are niciun fel de intentie critica la adresa colegilor mei pe care ii respect pentru efortul, originalitatea si sufletul pe care le pun in propriul business, dar nu este nici un pamflet.


Raluca Danaila, master trainer in dermopigmentare.